Toeval bestaat niet - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gea Wijers - WaarBenJij.nu Toeval bestaat niet - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Gea Wijers - WaarBenJij.nu

Toeval bestaat niet

Door: Gea Wijers

Blijf op de hoogte en volg Gea

04 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

Hallo lieve mensen,
Klein berichtje om te melden dat ik heelhuids ben aangekomen. Weinig geslapen onderweg dus mijn hersencellen zijn nog niet allemaal ter plekke, maar een hergroepering wordt in de komende dagen verwacht.
De afgelopen 24 uur druk geweest met "boodschappen" en het genieten van terug zijn. Poeh... wat een kick om hier weer rond te fietsen! (die dus weer aangeschaft). En toen... sloeg het ongelofelijke toeval toe.
Beladen met boodschappen stap ik een winkel binnen en kom oog in oog te staan met Dr. Pal Nyiri, mijn goede collega van de VU! Te grappig. Pal doet onderzoek naar de Chinese invloeden in Azië (en spreekt deze taal ook vloeiend), dus wilde graag 2 weken in Cambodja terugkeren voor een volgende stap. Alleen maar leuk voor mij omdat een aantal bezoeken nu wat minder stressvol te plannen zijn. Foto's van dit collegiaal avontuur gaan volgen!
Even praktisch (meer nieuws later).
Mijn nieuwe telefoonnummer is (00855) (0)17 481538. Kans is groot dat dit niet werkt vanuit NL. (Attentie: jullie eventuele tekstberichten -ook op mijn oude NLse nummer- kan ik hier ook niet ontvangen waarschijnlijk). Vandaag ga ik een aantal appartementen bekijken en hoop dus tegen de avond ook een adres te hebben.(Daar hebben jullie niets aan omdat de post niet bezorgd kan worden, maar ik zal het zeker nog gaan vermelden). Dank nog voor alle lieve berichten voor vertrek en excuses voor het niet terugbellen. Wie weet gaat het lukken om die vast internetverbinding te veroveren en kan ik thuis skypen (Dromen is goed)

Hartelijke groeten van nog nagrinnikende vrouw(wat is het leven toch leuk afentoe ;-)),G

• 04 Augustus 2010 - 07:54

Marja:

Fijn fijn fijn, dat je goed aangekomen bent, van Pal, van je fiets, telefoon. Nu nog een fijn adresje. Jajaja het leven lacht!!!! Kus mar

• 04 Augustus 2010 - 12:02

Hester:

lieve gea, wat heerlijk zo'n goede start! ik duim voor een fijn huisje voor je daar, en-why not?- een vlotte skypeverbinding! veel liefs, hester!

• 04 Augustus 2010 - 19:16

Job:

Hi Gea
    Goed te lezen dat je er bent. Onze laatste afspraak schoot er helaas bij in! Veel plezier daar en hoop je hier weer snel te zien, veel liefs

• 05 Augustus 2010 - 09:30

Ingrid:

Lieve gea,
    veel te lang elkaar niet gesproken!
    het lijkt me heerlijk voor jou om weer in Cambodja te zijn.. de geuren van de stad op te snuiven, de mensen weer te spreken.
    veel liefs van mij en de hele family en tot heel snel als je weer in nederland bent... Ingrid

• 06 Augustus 2010 - 07:50

Nathalie:

Lieve Gea,
    Klinkt weer heel voortvarend! Hoop dat je snel een eigen plekje onder de Cambodjaanse zon hebt gevonden.
    liefs,