Sudderen - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Gea Wijers - WaarBenJij.nu Sudderen - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Gea Wijers - WaarBenJij.nu

Sudderen

Door: Gea Wijers

Blijf op de hoogte en volg Gea

10 Augustus 2010 | Cambodja, Phnom-Penh

Een visje staat vredig te sudderen in de keuken ( in mijn enige pan)
In Phnom Penh schemert het na een grijze warme dag (zonder regen)
Ik kan een bericht nu echt niet langer uitstellen (maar ik sudder,mensen, ik ben er nog niet uit)

Nog steeds bubbelt het hier van binnen van de aankomstopwinding. Na al die jaren echt weer echt terug voor wel een aantal maanden! Tja. Dus ook met alle stress van een eigen huishouding en het voortdurend onderhandelen over alle levensmiddelen en diensten. Daarvan kook ik weer niet over.

Dit Phnom Penh van tegenstellingen. Overal wordt gebouwd en ondernomen. Superdure, supersjeike modewinkels, met ervoor aan hun bakje rijst; de allerarmste bouwvakkers die aan de slag zijn met het zoveelste appartementencomplex. Die zoete warme, misselijkmakende lucht van afval en het riool die bijna tastbaar is, terwijl ik 's ochtends op mijn hardlooprondje ga met de uitdijende middenklasse.
De nieuwe superdeluxe sportschool "The Place" waar echte apparaten staan en serieus gesport wordt door alle buitenlanders en rijke binnenlanders, opgezet door Chinese ondernemers maar gezichtsbepalend zijn juist de Australische Personal Trainers. Wat moet ik ermee? Ik sudder nog een beetje in dit nieuwe Phnom Penh.

Sinds vandaag heb ik gelukkig grote voorraden drinkwater, een matje bij de deur, een wc-borstel en een echte fles Franse wijn. Het komt wel goed denk ik....

Bij deze wat foto's van mijn nieuwe stek. Het is inderdaad heeeeeel erg basic, maar heeft de luxe van echte WIFI waardoor ik zomaar naar huis kan bellen. En dat werkt. Alle Skypers verzamelt u! Ik hoop snel meer van me te laten horen.

• 10 Augustus 2010 - 14:26

Marja:

Nou Gea wat een pracht plek! Helemaal goed zeg! Sudder nog maar even door, daar wordt het vaak extra mals en lekker van. En oh ja, heb ook SKYPE dus snel even proberen. Liefs Marja

• 13 Augustus 2010 - 15:32

Hester:

liefste gea, dat klinkt en ziet er allemaal heel prima uit! wat fijn dat je een goed sudderplekje gevonden hebt! grote zoenen tot skypens...
    hester

• 19 Augustus 2010 - 21:11

Guido:

Wat een heerlijk koel en cool huisje! Wie is die zuigende meneer?? pal nyiri? Leuk om je tevreden te zien, ga lekker genieten! xx Guido

• 19 Augustus 2010 - 21:14

Guido:

O sorry Gea, ik lees nu je eerdere verslag met de uitleg over Pal Nyiri waardoor mijn vorige vraag al beantwoord is.