Sudderen - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Gea Wijers - WaarBenJij.nu Sudderen - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Gea Wijers - WaarBenJij.nu

Sudderen

Door: Gea Wijers

Blijf op de hoogte en volg Gea

10 Augustus 2010 | Cambodja, Phnom-Penh

Een visje staat vredig te sudderen in de keuken ( in mijn enige pan)
In Phnom Penh schemert het na een grijze warme dag (zonder regen)
Ik kan een bericht nu echt niet langer uitstellen (maar ik sudder,mensen, ik ben er nog niet uit)

Nog steeds bubbelt het hier van binnen van de aankomstopwinding. Na al die jaren echt weer echt terug voor wel een aantal maanden! Tja. Dus ook met alle stress van een eigen huishouding en het voortdurend onderhandelen over alle levensmiddelen en diensten. Daarvan kook ik weer niet over.

Dit Phnom Penh van tegenstellingen. Overal wordt gebouwd en ondernomen. Superdure, supersjeike modewinkels, met ervoor aan hun bakje rijst; de allerarmste bouwvakkers die aan de slag zijn met het zoveelste appartementencomplex. Die zoete warme, misselijkmakende lucht van afval en het riool die bijna tastbaar is, terwijl ik 's ochtends op mijn hardlooprondje ga met de uitdijende middenklasse.
De nieuwe superdeluxe sportschool "The Place" waar echte apparaten staan en serieus gesport wordt door alle buitenlanders en rijke binnenlanders, opgezet door Chinese ondernemers maar gezichtsbepalend zijn juist de Australische Personal Trainers. Wat moet ik ermee? Ik sudder nog een beetje in dit nieuwe Phnom Penh.

Sinds vandaag heb ik gelukkig grote voorraden drinkwater, een matje bij de deur, een wc-borstel en een echte fles Franse wijn. Het komt wel goed denk ik....

Bij deze wat foto's van mijn nieuwe stek. Het is inderdaad heeeeeel erg basic, maar heeft de luxe van echte WIFI waardoor ik zomaar naar huis kan bellen. En dat werkt. Alle Skypers verzamelt u! Ik hoop snel meer van me te laten horen.

  • 10 Augustus 2010 - 14:26

    Marja:

    Nou Gea wat een pracht plek! Helemaal goed zeg! Sudder nog maar even door, daar wordt het vaak extra mals en lekker van. En oh ja, heb ook SKYPE dus snel even proberen. Liefs Marja

  • 13 Augustus 2010 - 15:32

    Hester:

    liefste gea, dat klinkt en ziet er allemaal heel prima uit! wat fijn dat je een goed sudderplekje gevonden hebt! grote zoenen tot skypens...
    hester

  • 19 Augustus 2010 - 21:11

    Guido:

    Wat een heerlijk koel en cool huisje! Wie is die zuigende meneer?? pal nyiri? Leuk om je tevreden te zien, ga lekker genieten! xx Guido

  • 19 Augustus 2010 - 21:14

    Guido:

    O sorry Gea, ik lees nu je eerdere verslag met de uitleg over Pal Nyiri waardoor mijn vorige vraag al beantwoord is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gea

Postdoc LIQUID project, Wageningen University & Research

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 138942

Voorgaande reizen:

16 Maart 2018 - 29 Maart 2018

Marokko Maart 2018 - DiasporaLink Marrakech eo

14 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Nairobi en Egerton University, Kenya

23 November 2017 - 18 December 2017

Bali en West Java- November/December 2017

01 Oktober 2017 - 30 Oktober 2017

Op visite bij de melkboer-LIQUID

18 April 2017 - 12 Mei 2017

Oost Java en Bangkok 2 - LIQUID

30 November 2016 - 07 Januari 2017

December 2016-LIQUID

22 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Een uitnodiging van Berkeley

03 September 2011 - 01 December 2011

Het laatste veldwerk- Phnom Penh 2

24 Januari 2011 - 29 April 2011

Verenigde Staten 2011

02 Augustus 2010 - 03 November 2010

Veldwerk in Cambodja 1

03 Februari 2010 - 01 Mei 2010

Veldwerk in Lyon feb-mrt 2010

13 Maart 2005 - 31 Mei 2007

Mijn eerste reizen: Cambodja en de Filipijnen

Landen bezocht: