Tranen in de Champagne - Reisverslag uit Long Beach, Verenigde Staten van Gea Wijers - WaarBenJij.nu Tranen in de Champagne - Reisverslag uit Long Beach, Verenigde Staten van Gea Wijers - WaarBenJij.nu

Tranen in de Champagne

Door: Gea Wijers

Blijf op de hoogte en volg Gea

27 April 2011 | Verenigde Staten, Long Beach

Over een dikke dag zit ik in het vliegtuig richting jullie.
Ergens rond mijn middenrif juicht er iets van diepe warme blijdschap om weer naar huis te gaan.

En tegelijkertijd...

Ik weet dat ik thuis weer dat gevoel ga krijgen van nutteloosheid, van tijd verdoen, van onnoodzakelijkheid. En ik kan het maar aan weinig mensen uitleggen hoe het is wat ik nu aan het doen ben.

Zit hier achter mijn laptop te huilen in een glas goedkope Californische champagne. Hard aan het proberen niets te doen na het rondsturen van mijn eerste conclusies naar al mijn contacten hier. Een beetje nerveus in afwachting van hun reacties. Heb ik de gesprekken goed geinterpreteerd? Niemand al te boos gemaakt? Heeft de kleine blonde buitenstaander hun leven een beetje begrepen?

En toen opende ik deze mail. Daarom doe ik dit dus. (Champagne met wat extra zout water smaakt best goed.)

----
Dear Gina,

Thank you for sharing with me your research on Cambodian communities in various places. It's very hard work of yours. I admire you spent a lot of time traveling and digging deep inside the fragmented Cambodian society.

I'll promise you I'll read your findings over and over. I'm very sure there will be critical informations that are anew to me and, I hope you don't mind, I could you them as references to solve some problems we're having now.
Your findings are especially important to us living in USA. We want to know how our host country see us and feel about us, because we need their support and financial assistance.
I also promise you that I will keep your documents to myself.
We will definitely stay in touch.

May God be with you and protect you at all time. May your work be successful. May all your travels be safe.

Sincerely yours,
S.Y.
---

Tot snel daar, jullie allemaal

X G


  • 27 April 2011 - 06:20

    Marja:

    Inderdaad 'may god protect you and may Your travelling be safe! Je hebt het goed gedaan mooie vrouw! We vinden vast wel iets te doen voor je hier. Dikke kus en tot snel liefs marja

  • 27 April 2011 - 18:27

    Ella:

    Ook hier zul je je plekje weer gaan vinden, omringd door lieve vrienden en familie. Hoop je snel te zien!! Dikke kus, Ella

  • 02 Mei 2011 - 09:24

    Karen:

    Ik ben er ook weer! Zien we je snel op de VU?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gea

Postdoc LIQUID project, Wageningen University & Research

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 138931

Voorgaande reizen:

16 Maart 2018 - 29 Maart 2018

Marokko Maart 2018 - DiasporaLink Marrakech eo

14 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Nairobi en Egerton University, Kenya

23 November 2017 - 18 December 2017

Bali en West Java- November/December 2017

01 Oktober 2017 - 30 Oktober 2017

Op visite bij de melkboer-LIQUID

18 April 2017 - 12 Mei 2017

Oost Java en Bangkok 2 - LIQUID

30 November 2016 - 07 Januari 2017

December 2016-LIQUID

22 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Een uitnodiging van Berkeley

03 September 2011 - 01 December 2011

Het laatste veldwerk- Phnom Penh 2

24 Januari 2011 - 29 April 2011

Verenigde Staten 2011

02 Augustus 2010 - 03 November 2010

Veldwerk in Cambodja 1

03 Februari 2010 - 01 Mei 2010

Veldwerk in Lyon feb-mrt 2010

13 Maart 2005 - 31 Mei 2007

Mijn eerste reizen: Cambodja en de Filipijnen

Landen bezocht: