Sex and the stropdas - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Gea Wijers - WaarBenJij.nu Sex and the stropdas - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Gea Wijers - WaarBenJij.nu

Sex and the stropdas

Door: Gea Wijers

Blijf op de hoogte en volg Gea

29 Maart 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

And now for something completely different.

Hoe is jouw sexleven? Is het nog steeds lente tussen de lakens of liggen jij en je partner helemaal vast in een winterslaap?

Daar kan verandering in komen.

Hier in de VS heeft een boek huwelijken nieuw leven in geblazen. Het heeft mensen geïnspireerd tot vleselijk lustbejag. Verleiding. Gelonk.

En het heeft daarbij nog een flink aantal stropdassen verkocht ook!

Dit is niet zomaar een erotisch receptenboekje of een zelfhelpgids. Nee. We hebben het over pornografische fictie van de bovenste plank. Een dikke trilogie van de sado-masochistische soort (en dan heb ik het niet over het gewicht van dit geheel…).

Het eerste deel: “Fifty shades of Grey” deed het vooral goed als E-book (geen verrassing, want met deze overbekende titel wil je niet door je collega’s worden gezien. Zo’n e-book is lekker onzichtbaar op je I-pad). Geschreven door E.L. James. Een zakenvrouw en moeder (nouja, vroeger dan).

Opmerkelijk.
Het boek blijkt vooral gekocht, gelezen en bediscussieerd onder vrouwen. Dus er lijken echt huwelijken te worden gered (vaak vrouwenwerk) in plaats van buitenechtelijke affaires gevoerd (meestal mannenwerk). Pornografie in de leesclub?

Intrigerend.
Het onderwerp is wel helemaal in tegenspraak met alles wat in dit puriteinse, übergelovige, met gelijke rechten geobsedeerde Amerika met de mond beleden wordt. Wie had gedacht dat een verhaal over de sado-masochistische verhouding tussen een studente die parttime in een doe-het-zelfwinkel werkt (nudge nudge, wink wink) en een briljante en ambitieuze ondernemer genaamd Christian Grey zoveel mensen zou fascineren? De filmrechten zijn al verkocht.

Of is het…

Inspirerend?
Ik heb geen idee (maar ik heb dan ook geen sexleven :)).

De grijze stropdassen zijn in ieder geval niet meer aan te slepen.

Misschien iets voor jou? Via Amazon.com onmiddellijk te downloaden en laat me vooral weten wat de resultaten zijn!

(eeeehhh.. nouja. Misschien ook liever niet. Tenzij in je leesclubje natuurlijk)

• 29 Maart 2012 - 11:24

Marja:

Uhm...... Uhmmm Gea???? Waarom staat er een smiley achter je opmerking 'maar ik heb dan ook geen sexleven '? xxx