Rangnam style - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gea Wijers - WaarBenJij.nu Rangnam style - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gea Wijers - WaarBenJij.nu

Rangnam style

Door: Gea Wijers

Blijf op de hoogte en volg Gea

07 Mei 2017 | Thailand, Bangkok

Wat een geluk om gewoon maar een beetje te leven in Bangkok dit weekend! Terwijl de verkiezingsspanning in Europa vandaag weer oploopt, drukt een vroeg begin van het Thaise regenseizoen (35-37C met 83% luchtvochtigheid) mijn stemming bepaalt niet.

Wat jullie ook van Airbnb vinden, ik ben al vanaf het prille begin (ik logeerde in 2010 bij Airbnb in Berkeley) een enorme fan. Deze onderzoekstrip ben ik weg van de hotels en lekker zelf aan het koken, schoonmaken en tussen de 'normale' mensen.

Sinds donderdag zit ik hier in Bangkok in een megagroot appartementencomplex (het 'dikste' op de foto) op de 26e verdieping (uitzichtje :-). Ver weg van het straatkabaal en de ordinaire kakkerlakken (degene die ik hier tegenkom zijn echt op stand..).

Ratchaprarop rd is een begrip in Bangkok en dit buurtje biedt alles waar ik blij van leef. Een heerlijk parkje (met eigen intratuin, sporttoestellen en een recycle-boekenkast), dichtbij het OV, wel 20 supermarktjes om verschillende hoeken en allerlei kraampjes voor vers fruit. En dan heb ik het nog niet eens over de kleine gym en het zwembad in het complex waar ik gratis gebruik van kan maken wanneer ik maar wil.

Maar Rangnamstyle (niet te verwarren met de welbekende Gangnam-style naar een buurtje in Seoul) dat het leven in de Rang Nam Alley. Eigenlijk best een gewone brede straat met coffeeshops, een paar kroegen met echt anarchistische punkers (heerlijk, thai met lichtgevend haar) en bekend om Het Beste Streetfood in BKK (en dat wil wat zeggen). Gegrilde visjes-a-go-go! Oh man, wat heeft Sylvia Witteman toch weer gelijk met de troost die een warm visje kan bieden (goed boek ook). Mijn Rangnam-style doet precies dat. Troost bieden in een hectische wereld.

Niet dat ik daar nou veel van nodig heb, want ik ben dus stiekem best wel heel erg blij. Zin in de dingen die komen gaan. Dinsdag ben ik de hoofdgast/discussieleider op een Dairy Expert Meeting die de Nederlandse ambassade voor me heeft georganiseerd bij het Kasetsart University Dairy Center (zeg maar, het Thaise Wageningen). Op woensdag vieren de Thai de verjaardag van de Buddha en is iedereen vrij (en kan ik rustig mijn verslag maken). Op donderdag hoop ik nog snel wat boeren of cooperaties te bezoeken. Op vrijdag vlieg ik alweer naar NL!

Maar vandaag is het zondag en lees ik mijn boekje in het park. Misschien straks nog een lekker massage in 'Heaven"? Voor diner misschien wat exemplaren uit de school garnalen die in het aquarium van de buurman zwemmen? Wat heerlijk om gewoon te kunnen kiezen :-) Het leven is goed in Rangnam style :-)

  • 07 Mei 2017 - 22:21

    Lammert &Mientje:

    Hallo lieve Nicht.
    je bent weer goed bezig geweest
    We zijn trots op je,geniet nog van de laatste dagen

    En een goede reis naar Amsterdam
    Dikke kus van ons.

  • 09 Mei 2017 - 14:27

    Gea Wijers:

    Dank je wel lieve mensen, daar ben ik echt heel erg gelukkig mee :-)
    Dikke kus, X G

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gea

Postdoc LIQUID project, Wageningen University & Research

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 138928

Voorgaande reizen:

16 Maart 2018 - 29 Maart 2018

Marokko Maart 2018 - DiasporaLink Marrakech eo

14 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Nairobi en Egerton University, Kenya

23 November 2017 - 18 December 2017

Bali en West Java- November/December 2017

01 Oktober 2017 - 30 Oktober 2017

Op visite bij de melkboer-LIQUID

18 April 2017 - 12 Mei 2017

Oost Java en Bangkok 2 - LIQUID

30 November 2016 - 07 Januari 2017

December 2016-LIQUID

22 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Een uitnodiging van Berkeley

03 September 2011 - 01 December 2011

Het laatste veldwerk- Phnom Penh 2

24 Januari 2011 - 29 April 2011

Verenigde Staten 2011

02 Augustus 2010 - 03 November 2010

Veldwerk in Cambodja 1

03 Februari 2010 - 01 Mei 2010

Veldwerk in Lyon feb-mrt 2010

13 Maart 2005 - 31 Mei 2007

Mijn eerste reizen: Cambodja en de Filipijnen

Landen bezocht: