Back pack - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Gea Wijers - WaarBenJij.nu Back pack - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Gea Wijers - WaarBenJij.nu

Back pack

Door: Gea Wijers

Blijf op de hoogte en volg Gea

17 April 2007 | Filipijnen, Cebu City

[NB See below for English text!]

Mijn rugzak staat al bij de deuropening. Ik kan niet geloven dat het weer tijd is voor vertrek naar warmer oorden, voor een dikke maand op de Philippijnen. Het is zo natuurlijk om de lichte broeken en katoenen t-shirts, de muggenspray en de zonnebrand weer strak in te pakken. Mijn huis af te sluiten. Koelkast leeg. Abonnementen stopgezet. Een tijdelijke bewoner slaapt in mijn bed. Was ik nou thuis en ga ik weer weg? Of ben ik nog (onder)weg en was ik even thuis? Daar moet ik in de toekomst maar een passend antwoord op vinden. Misschien heb ik mijn rugzak (in gedachten) wel nooit echt uitgepakt.

Volgende week vertrek in naar de San Carlos University in Cebu City op het eiland Cebu. Na twee weken vol interviews daar, en onderzoek vanaf mijn eigen werkplek en het geven van een gastcollege, reis ik door naar de National University of the Philippines in Manilla. Verder onderzoek en interviews moeten daar alle data leveren die ik voor het schrijven van mijn afstudeerscriptie nodig heb, zodat ik op 15 juni een eerste concept in kan leveren in Nederland. Als ik terugkom naar Amsterdam op 1 juni heb ik nog 2 weken om dat voor elkaar te schrijven. Geen tijd voor flierefluiten dus!

En dan wacht me een onbekende bestemming in Juli en Augustus. De komende 2 maanden moeten uitwijzen of ik inderdaad ben toegelaten tot de promotieplaatsen waarvoor ik de afgelopen maanden zo hard aan onderzoeksvoorstellen en aanmeldingen heb gewerkt. Dus hou jullie vingers gekruist!

Meer nieuws volgt als “nu” vandaag is geworden en ik “hier” ben op de plek die nu nog “daar” is.

x g

My backpack at the door again. It’s almost unbelievable but very real that the time has come to leave again for dustier pastures in Southeast Asia. Sorting out the lightweight trousers and cotton shirts seems to come natural by now. The mosquito spray and the sunscreen find each other instinctively in my dark bag. I’ll lock my house again. Empty the fridge. Arrange someone to look after the mail. Another renter will temporarily own my bed. So what was going on these last months? Was I home and am I leaving for a while? Or was I away and just home for a while? Time will tell. Maybe, in my mind, I never really did unpack.

Next week I’m traveling to San Carlos University in Cebu city on the Philippine island of Cebu. After 2 weeks of interviews, and the honour of hosting a guest lecture and having my own work place there, I’ll continue on to the National University of the Philippines in Manila. More interviews and research there should provide me with enough data to write a good analysis for my final thesis and enable me to hand in my first concept on the 15 June. When I return to Amsterdam on June 1 there’s 2 more weeks to get all down on paper so there’s no time for “hanging out” and just lounging. There’s lots of work to be done!

My destinations for July and August are still unknown. The next two months will have to show if any of the applications and proposals I’ve been writing to apply for a PhD position has been successful. So please keep your fingers crossed for me!

Sending you the latest when the Dutch “now” in this website-location is today and the “where” has become “here”.

xxx G

  • 17 April 2007 - 07:35

    Bertel:

    Hoi bezige bij,

    Gewoon rustig doorademen en bellen als je weer tijd hebt. Champagne staat dan zoals altijd klaar... Sterkte met je trip en tot snel!

    Dikke X

    Bertel



  • 17 April 2007 - 08:07

    Leo Visser:

    Hoi Gea,
    Lijkt me heerlijk om weer op reis te zijn naar de tropen! Wens je daar een fijne tijd toe. Jammer dat ik je vooraf niet meer even gezien heb.
    Morgenochtend heb ik de 4e en laatste ronde van mijn sollicitatieprocedure bij Draaijer & Partners. Lijkt me erg leuk om daar te werken. Duim je voor me?

    hartelijke groet,

    Leo

  • 17 April 2007 - 10:36

    Rene:

    Salaam Aleikum Gea,

    Leuk om weer eens de pen op de pakken voordat je naar de pillipines gaat (yep zo spreek je het uit)
    Veel succes... een nieuwe cultureshock staat je weer te wachten

    to mails, ba salaam

    groeten uit Muscat

  • 17 April 2007 - 11:48

    Elsbeth:

    Veel succes en een goede reis gewenst !!!!!xxxxxxxx

  • 17 April 2007 - 11:48

    Nathalie:

    Hé lieverd,
    Ik hoop je nog te zien deze week. Vrijdag??? Gelukkig blijf je nu niet zo lang weg al ben ik wel weer benieuwd naar je avonturen. Kan je geen 'Kuifje 'laten groeien;-)

    3 x zoen,
    Nathalie

  • 17 April 2007 - 12:19

    Roelie:

    Dag Talent!
    Lieve Gea, we wensen je veel plezier en succes!
    heel veel liefs van Roelie en de jongens

  • 18 April 2007 - 07:59

    Wieske:

    He schoonheid,
    Krijg ik toch het gevoel dat je weer een tijdje dichtbij bent...toch zullen tijd en afstand het waarschijnlijk niet toelaten samen een koppie te doen. Helaas! Maak er wat goeds van en vergeet niet ervan te genieten! I'll keep my fingers crossed for the rest of your study-journey.
    Dikke knuffel, wiesx

  • 18 April 2007 - 08:31

    Gerbrand Wijers:

    heej nicht

    wat een filosofische vraag: ga ik vauit huis..op reis of ben ik op reis en kom ik af en toe even thuis...

    volgens mij zijn beide het geval.... en moet of eens denken aan de volgende uitspraak "de een ging op reis en de ander bleef thuis. Geen van beiden bereikte het paradijs....

    Geniet van het eilandenrijk, daar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gea

Postdoc LIQUID project, Wageningen University & Research

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 139414

Voorgaande reizen:

16 Maart 2018 - 29 Maart 2018

Marokko Maart 2018 - DiasporaLink Marrakech eo

14 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Nairobi en Egerton University, Kenya

23 November 2017 - 18 December 2017

Bali en West Java- November/December 2017

01 Oktober 2017 - 30 Oktober 2017

Op visite bij de melkboer-LIQUID

18 April 2017 - 12 Mei 2017

Oost Java en Bangkok 2 - LIQUID

30 November 2016 - 07 Januari 2017

December 2016-LIQUID

22 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Een uitnodiging van Berkeley

03 September 2011 - 01 December 2011

Het laatste veldwerk- Phnom Penh 2

24 Januari 2011 - 29 April 2011

Verenigde Staten 2011

02 Augustus 2010 - 03 November 2010

Veldwerk in Cambodja 1

03 Februari 2010 - 01 Mei 2010

Veldwerk in Lyon feb-mrt 2010

13 Maart 2005 - 31 Mei 2007

Mijn eerste reizen: Cambodja en de Filipijnen

Landen bezocht: