Ideale wereld - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Gea Wijers - WaarBenJij.nu Ideale wereld - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Gea Wijers - WaarBenJij.nu

Ideale wereld

Door: Gea Wijers

Blijf op de hoogte en volg Gea

09 Maart 2010 | Frankrijk, Lyon

Op een dag als vandaag, als het even niet meezit, dan droom ik van mijn ideale wereld. Een GeaWalhalla zou in ieder geval aan de volgende voorwaarden moeten voldoen (hoe ziet die van jullie eruit?):

• In mijn ideale wereld is het altijd rond de 25 graden
• In mijn ideale wereld ligt er geen hondenpoep op straat
• In mijn ideale wereld heeft niemand een grote hond op een klein appartement in de binnenstad (die de hele middag als zijn baasje er niet is, heel hard en eenzaam blaft en waar je als buurvrouw helemaal niets aan kan doen)
• In mijn ideale wereld zijn er geen dakloze mensen van mijn leeftijd die met hun twee kinderen naast de geldautomaat van het postkantoor zitten te bedelen terwijl het -2 graden is
• In mijn ideale wereld wordt er geen patat in zakken of bakjes verkocht zoals in Nederland, en zijn er ook geen blikjes met van die energiedrank die naar vloeibare kauwgom stinkt of halve liter blikken merkloos bier
• In mijn ideale wereld zijn alle straten zo schoon als Franse straten
• In mijn ideale wereld zijn alle pleintjes en parken zo gezellig als Amerikaanse parken in New York of San Francisco
• In mijn ideale wereld zijn alle mensen zo open en gastvrij en vriendelijk als Cambodjaanse mensen
• In mijn ideale wereld spreekt niemand Frans of Cambodjaans of Nederlands, maar spreekt iedereen Engels en kan elkaar moeiteloos en helemaal begrijpen en gebruiken we toch mooie woorden zoals “flagrant” en “delicieus”
• In mijn ideale wereld is er in iedere openbare plek een kleine balie waar je (voor weinig) gloeiendhete, verse thee (evt. met melk) in allerlei smaken kan kopen
• In mijn ideale wereld is er bij al die plekken ook een schoon, heel en veilig, gratis openbaar toilet dat geschikt is voor vrouwen
• In mijn ideale wereld is er wel geld, want anders zou je nooit zo tevreden je slag kunnen slaan in een uitverkoop
* In mijn ideale wereld heeft iedereen een geweldige kantoorgenoot zoals Nicole, die je altijd weet op te beuren als je het even niet meer ziet zitten en die altijd even tijd voor je heeft en feedback geeft
• In mijn ideale wereld komen de tram, bus en metro er altijd net aan als je bij de halte bent
• In mijn ideale wereld zit er in iedere bus een klein Algerijns-Frans jongetje dat stoeit met zijn buurman en naar me knipoogt, en naar zijn moeder luistert als hij stil moet zijn, en dan later stiekem hartjes tekent in de condens op het raam
• In mijn ideale wereld huppelt er op ieder treinperron een kleine peuter achter haar grotere broer en zijn vriendje aan, terwijl hun moeder naar hen kijkt. En als ze dan struikelt omdat ze nog niet zo goed kan lopen en haar broek en jas wat te dik en groot zijn, dan helpt haar broertje haar heel lief weer overeind en geeft een kusje op haar voorhoofd. En iedereen die op de trein staat te wachten moet dan glimlachen
• In mijn ideale wereld krijgen alle moeders overal hulp en is er gratis opvang voor hun kinderen zodat ze rustig met het openbaar vervoer kunnen reizen en niet gestressed raken van het winkelen
* In mijn ideale wereld krijgt Jetske ook een Oscar, eentje voor het beste camerawerk. Haar buik is zo groot dat hij bijna niet te filmen is (zit daar een heel smurfendorp in?), en toch is dat gelukt (voor die met dat theekopje is geweldig jets. Sterkte!)
• In mijn ideale wereld krijgt iedereen aandacht en erkenning van elkaar, zodat mensen vertrouwen hebben en mooie dingen willen maken. Ook die stoere rondhangende jongens die in clubjes staan te kijken als je langskomt en waar ik eigenlijk bang voor ben
* In mijn ideale wereld fluiten alle mooie mannen (jong en oud) naar Marja. Het is gewoon onbegrijpelijk dat ze dat nu eigenlijk niet al doen.
• In mijn ideale wereld maken mensen elkaar nooit zonder wederzijdse instemming en altijd met minimaal geweld dood (want als je heel erg ziek of oud bent, en dood wil, dan moet je dat wel op een waardige wijze kunnen doen en regelen, samen met de mensen die om je geven)
* In mijn ideale wereld kan mijn moeder afentoe mijn lichaam even lenen,zodat ze lekker in de tuin kan werken of een eind gaan wandelen en niet al te ongeduldig wordt omdat het zo lang duurt voordat ze weer beter is
• In mijn ideale wereld wonen al mijn vrienden in dezelfde stad en spelen al hun kinderen met elkaar
• In mijn ideale wereld gaat de zon altijd rond half zeven op en duurt dat dan minstens anderhalf uur. Zodat je heel lang van dat mooie moment kan genieten dat de wereld wakker wordt en de lucht donkergeel wordt en alle vogels beginnen te fluiten
* In mijn ideale wereld komen er geen ongeneeslijke ziekten voor die langzaam maar zeker steeds erger worden. En niemand hoeft lange onderzoeken en zware behandelingen te ondergaan Iedereen weet exact wanneer hij/zij dood gaat, en daar is helemaal niets aan te doen. Zodat tot die tijd gewoon lekker kan genieten en, als het zover is, goed afscheid kan nemen
• In mijn ideale wereld regent het alleen ’s nachts, zodat je ’s ochtends wakker wordt met die kruidige geur van warme vochtige grond en vers gras
• In mijn ideale wereld kan ik een aansluiting maken tussen mijn hoofd en de computer zodat alle verhalen die ik bedenk meteen worden opgeschreven zonder dat ik daarvoor midden in de nacht mijn bed uit hoef te komen en er niet van kan slapen
* In mijn ideale wereld koopt iedereen zijn kleren in de geweldige winkel van Nathalie (Azuree Fashion, Meipoortstraat) in Doesburg. Dan kan zij vaak in Amsterdam inkopen komen doen
• In mijn ideale wereld komt Danielle iedere week op bezoek, zodat ik me altijd vreselijk op kan verheugen op aanstaande woensdag en er niet tegen op hoef te zien dat ze zaterdag alweer weg gaat
• In mijn ideale wereld bestaan er geen computervirussen en ook geen storingen van het Wifi en internetaansluiting die je huisbaas niet kan oplossen
* In mijn ideale wereld worden mannen wel met gebruiksaanwijzing geleverd

Het is beter dat ik nu maar verder ga werken aan die ideale wereld, want hij is er nog lang niet! Slaap wel.


  • 09 Maart 2010 - 08:32

    Nicole:

    X

  • 09 Maart 2010 - 19:14

    Ella:

    Als dit te realiseren zou zijn en je zou op de lijst staan voor de komende verkiezingen, zou ik meteen op je stemmen!!
    Dikke knuffel, Ella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Lyon

Veldwerk in Lyon feb-mrt 2010

Eerste veldwerk in promotietraject

Recente Reisverslagen:

26 April 2010

Mao

21 April 2010

Rectificatie

18 April 2010

Goede mensen

08 April 2010

STAKINGSBERICHT

02 April 2010

Monumenten en vissenstaarten
Gea

Postdoc LIQUID project, Wageningen University & Research

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 139141

Voorgaande reizen:

16 Maart 2018 - 29 Maart 2018

Marokko Maart 2018 - DiasporaLink Marrakech eo

14 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Nairobi en Egerton University, Kenya

23 November 2017 - 18 December 2017

Bali en West Java- November/December 2017

01 Oktober 2017 - 30 Oktober 2017

Op visite bij de melkboer-LIQUID

18 April 2017 - 12 Mei 2017

Oost Java en Bangkok 2 - LIQUID

30 November 2016 - 07 Januari 2017

December 2016-LIQUID

22 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Een uitnodiging van Berkeley

03 September 2011 - 01 December 2011

Het laatste veldwerk- Phnom Penh 2

24 Januari 2011 - 29 April 2011

Verenigde Staten 2011

02 Augustus 2010 - 03 November 2010

Veldwerk in Cambodja 1

03 Februari 2010 - 01 Mei 2010

Veldwerk in Lyon feb-mrt 2010

13 Maart 2005 - 31 Mei 2007

Mijn eerste reizen: Cambodja en de Filipijnen

Landen bezocht: