Feestdagen - Reisverslag uit Long Beach, Verenigde Staten van Gea Wijers - WaarBenJij.nu Feestdagen - Reisverslag uit Long Beach, Verenigde Staten van Gea Wijers - WaarBenJij.nu

Feestdagen

Door: Gea Wijers

Blijf op de hoogte en volg Gea

09 April 2011 | Verenigde Staten, Long Beach

Hela.. tot mijn schrik zijn de paasdagen al heel snel in aantocht.

Tussen alle Cambodjaanse feestdagen hier in Long beach heb ik nog maar weinig paaseieren gezien.

Voor de feestelijkheid en jullie voorbereidingen dus deze week mijn kleine bijdrage. Het recept van heerlijke Cambodjaans Amerikaanse Coconut Cornflake Cookies!

Benodigheden:

350 gram bloem
1 theelepel bakpoeder
180 gram poedersuiker
180 gram boter
1 ei
1 theelepel vanille-essence
3 soeplepels koffiemelk
60 gram kokospoeder (bij de AH en andere supermarkten bij Aziatische produkten. Gewone dikke kokosmelk kan ook, maar neem hier dan 3 soeplepels van en laat de koffiemelk weg. Smaak is dan wel minder sterk)
75 gram cornflakes (verpletterd!)
Eventueel: amandelsnippers ter decoratie.

Methode:
1. Zeef de bloem, bakpoeder en kokospoeder samen in een schaal. Mix de verkruimelde cornflakes er door heen.
2. Meng de boter en de poedersuiker met een mixer op gemiddelde snelheid tot een romige, luchtige substantie ontstaat.
3. Schakel de mixer een standje terug naar langzaam en meng het ei, de vanille-essentie en –lepel voor lepel- de bloemmix er door heen.
4. Zorg dat alles goed vermengd is en schakel mixer uit.
5. Lepel het mengsel met twee kleine lepels op een beboterde bakplaat.
Maak van iedere lepel een halfrond koekje.
6. Decoreer met wat amandel, als je daar zin in hebt.
7. Bak de koekjes in 15 minuten op 175 graden goudbruin.
Tjhn’jang Nah! (Lekker!)

Om jullie een idee te geven van mijn feestjes, bij deze wat foto's van de Cambodjaanse Nieuwjaarsparade, en de komende weken komt er nog veel meer aan.

Allereerst vandaag de grote Nieuwjaarspicknik in het park (het is hier zo'n 16 graden en er wordt regen verwacht...dus dat wordt feest ;-))

Volgende week ben ik in Berkely op bezoek bij een aantal bewonderde onderzoekers in mijn werkveld, dus dat is een persoonlijk feestje.

Volgend weekend een hele andere dag op zondag 17 april, de officiële Genocide Memorial voor de Cambodjaanse gemeenschap. In de rest van de stad staat alles op zijn kop voor de grote Grand Prix (met Gordon Ramsey als ere-scheidsrechter!), dus dat zijn vreemde tegenstellingen.

En dan op 18 april mijn persoonlijke hoogtepunt, een presentatie van mijn eerste bevindingen aan de Center of Southeast Asian Studies van de Universiteit van LA voor een grote zaal. (Hahah.. theoretisch sta ik dan dus op een podium in (west-)Hollywood... heel stoer).

(O ja.. en daarna is het dus Pasen.)

Gezien bovenstaande ben ik de komende weken dus misschien een beetje moeilijk te bereiken.

(Maar ..nog maar een paar weken en ik ben alweer thuis :-))

• 14 April 2011 - 11:05

Nicole:

Heel veel plezier de komende dagen / weken en dan tot gauw in A'dam!
    X Nicole