Paraplu - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Gea Wijers - WaarBenJij.nu Paraplu - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Gea Wijers - WaarBenJij.nu

Paraplu

Door: Gea Wijers

Blijf op de hoogte en volg Gea

04 April 2012 | Verenigde Staten, Berkeley

“Here you are , Gina. Have a great stay in LA. And remember: God loves you!”

Afentoe moet ik aan hem denken.
Die dakloze man met de druivenrode alcoholische neus die me –met bovenstaande mededeling- nog een paraplu kwam brengen.

Dat was minstens een half uur nadat ik hem gevraagd had waar ik een taxi zou kunnen vinden in deze hozende regenbui . Hij had geen idee (ondanks het naamplaatje met “neighbourhood guide” dat hem door een daklozenorganisatie was opgeplakt).

Maar

“What was I in town for?”
“My name..?”
“Pleased to meet you!”

Al die dingen waar ik bij een Nederlandse dakloze meestal geen antwoord op zal geven. Een beetje bangig en onrustig van word in de zin van ‘wat-moet-je-van-me?’ .

Deze man voelde niet als een bedreiging.

Ik zat met al mijn bagage in een café op kilometers van het hotel waar ik verwacht werd op deze kletsnatte zondagmiddag. Zonder vervoer. Geen idee over het vervolg van de reis.

Thee drinken in afwachting. Lezen en in gesprek met allerlei mensen tot het misschien zou ophouden met regenen. Niet dus.

Uiteindelijk. De dakloze gaf mij zijn paraplu.Ik vond een taxi. Het hotel was warm en fijn. Dit is Amerika. Een omgekeerde wereld waar ik niet altijd al te veel van begrijp. Behalve dat het wel goed zal komen.

Het is nu alweer meer dan een week later en na 3 dagen in Berkeley loop ik nog steeds over van dit soort verhalen. Verhalen met een glimlach en een randje verwondering.

Iedere dag van deze USA 2012 ben ik wat gedesoriënteerd wakker geworden met het gevoel van een padvinder aan het begin van een nieuw avontuur.

Kleine weerstand om weer aan de zoektocht naar vanalles en nog wat te beginnen. Spanning. Kriebels van weer een dag vol inspirerende ontmoetingen, onverwachte ervaringen en verrassende voorvallen. Heel veel om chocola van te maken.

Dus er zijn weer te veel berichten deze week!

(Zoveel te delen maar geen idee hoe dat het beste te doen (want jajajaja… iedereen is druk en vaak geen tijd om alles goed te lezen, dat snap ik wel). Zie maar hoever je komt.)