Nog maar 3 weken! 19 juli - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Gea Wijers - WaarBenJij.nu Nog maar 3 weken! 19 juli - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Gea Wijers - WaarBenJij.nu

Nog maar 3 weken! 19 juli

Door: Gea Wijers

Blijf op de hoogte en volg Gea

19 Juli 2006 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallo, even een kort berichtje van mij met een kleine update. Geen tijd voor lange verhalen want er is nog veel te doen! Mijn spullen hier verkopen, afscheid nemen, boeken verzamelen en inpakken, vanalles in Nederland alvast proberen te regelen, de laatste loodjes gaan me niet erg licht af. Maarja.. daar zijn het dan ook loodjes voor.

Wat is het plan? Op 9 augustus vlieg ik hier 's avonds weg met Vietnam Airlines om op donderdagochtend 10 augustus om 06.40 in Parijs aan te komen, rond te slenteren, ijs te eten en te wachten tot op vrijdagmiddag 11 augustus Linda en Ingrid aankomen. Dan gaan we nog harder ijs eten tot maandagavond de 14e als we 's avonds laat in Amsterdam aankomen. AMSTERDAM!! Vervolgens heb ik nog even geen telefoon maar ben zeker vanaf woensdag weer gewoon als vanouds te bereiken op 06 28627062.

Ik kan niet wachten om jullie allemaal weer te zien en dood te knuffelen. En bij te praten natuurlijk. Dus bedacht ik dat het misschien een plannetje is om eerst maar een soort plenaire knuffelsessie te beleggen. Wat vinden jullie van vrijdagavond 18 augustus op het grote veld in het Oosterpark? Vanaf een uurtje of 18 tot wanneer we er geen zin meer in hebben?Ehhh... ik durf het bijna niet te vragen maar nemen jullie zelf ook wat drank mee? Ik ben natuurlijk binnenkort maar een arme student! Lijkt me heerlijk jullie te zien.

In alle drukte komt een ongeluk nooit alleen, en dat geldt ook in Cambodja. Het spijt me jullie te moeten vertellen dat Nederlandse Wieske (Vicky) en mijn goede vriend Greg (weer) in het ziekenhuis liggen in Bangkok na een frontale botsing van hun taxi met een pickuptruck. Wies heeft een heupfractuur en moet nog wel 2 weken blijven. Greg, een kickboxer met stevige spieren, heeft een whiplash en erge last van zijn rug waarvoor hij intensieve therapie krijgt. Ik probeer veel naar ze te bellen en hoop dat jullie ook wat warme gedachten hun kant op kunnen sturen (zie ook foto), dat gaat vast helpen!

Zoals gezegd, mijn laatste loodjes vallen zwaar en daarom knijp ik er toch nog even tussenuit om vriend Michael in Hanoi te bezoeken. Ik ben volgende week in Vietnam en dus wat moeilijk te bereiken maar op 31 juli gewoon weer terug in Phnom Penh.

Tot heeeeeeel snel hoop ik en een dikke zoen van Gea

• 19 Juli 2006 - 14:00

Aletta Hekker:

Lieve Gea,
    Wat gaat dat allemaal snel! Nog maar 3 weken. Ons landje is toch ook weer veranderd, zeker politiek. Tijdens mijn vakantie is het kabinet gevallen (ik kan ook nooooooit eens weg.. ;-)) en zit D66 niet meer in het kabinet. Vervroegde verkiezingen op 22-11. Met lijsttrekker Alexander, die na zijn vakantie hard campagne gaat voeren hier vanuit het landelijk bureau. veel sterkte met de laatste loodjes en tot gauw!

• 20 Juli 2006 - 06:57

Hester:

haaaa! had je al ge-smsd, wanneer je nou echt terug komt, maar dat zal virtueel zijn blijven steken, irgendwo. 18 augustus staat riant in mijn agenda; goed vooruitzicht! Geniet van de laatste aziatische-aziatischfranse-franse en fransaziatische (onder place d'italie in Parijs, voor als je sneller dan verwacht heimwee krijgt) sferen.
    Hollands-tropisch-warme kus, hester

• 22 Juli 2006 - 07:32

Marja:

Heee lieve schat,

Jeetje de laatste loodjes. Wat moet dat alle kanten opgaan met je emoties. Heb groot nieuws. Heb een huis gekocht gister!!! Zo veel zin om je te zien en knuffelen.

Geniet nog volop!

Liefs