Mijn verjaardag 19 mei 2006 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Gea Wijers - WaarBenJij.nu Mijn verjaardag 19 mei 2006 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Gea Wijers - WaarBenJij.nu

Mijn verjaardag 19 mei 2006

Door: Gea Wijers

Blijf op de hoogte en volg Gea

19 Mei 2006 | Cambodja, Phnom-Penh

Een citaat van de Japanse artiest Katsura Funakoshi: "... don't all of us hold within ourselves a deep Northern European lake and in order to confirm ourselves, don't we plunge into our lake and find a small stone?" Het grappige is dat deze meneer vroeger zelf zwemleraar was op een middelbare school, tot hij het licht zag en besloot kunstenaar te worden!

Vandaag ben ik 34 geworden. En ik kijk wat verbaasd in de spiegel: Had ik me vroeger voorgesteld dat ik er zo uit zou zien op mijn 34e? Geen idee. Ik ben niet geheel ontevreden, gelukkig, over de uitkomst tot dusver. Het onderhoud van zo'n lijf neemt heel wat tijd in beslag maar dan blijft het geheel ook aardig binnen de lijnen. En het functioneert! Grote grijns in de spiegel.

Wat doe ik op mijn verjaardag? Zoals ieder jaar is er weer de ambitie om het echt lekker te vieren. Maarja.. ik ben helemaal in mijn uppie op de ferry tussen Fukuoka (Japan) en Busan (Zuid Korea), dus het wordt een heel exclusief feestje. Op het programma staat:

1. Het eten van (liefst bruin)brood en fruit (liefst aardbeien) naar hartewens. Een erg exclusief en duur menu in deze kontreien.
2. Het rustig en ongegeneerd uitpluizen van een redelijk actuele krant. Decadent! International Herald Tribune is aangekocht.
3. Net zoveel tijd op Internet doorbrengen als ik nodig heb. Vrijwel onmogelijk jammergenoeg want ik vind meestal maar weinig aansluitingen en het gebruik is peperduur. Een korte blik in mijn brievenbus gaf vanmorgen in ieder geval al allerlei lieve verjaardagswensen en kaarten van het Nederlandse front en daarvoor echt 1000 x DANK!!! Het maakt mijn dag toch een beetje een echte verjaardag.
4. En dan... het doorgaan met duiken in het grote diepe meer van mijn gedachten om met de gevonden stenen het fundament te leggen voor mijn studie en werk als ik weer terug ben in NL. Want: Waarin wil ik afstuderen (en eventueel promoveren?)? Hoe ga ik geld verdienen? Als rondwandelend in de afgelopen 10 dagen zijn heel wat zaken in mijn hoofd op zijn plaats gevallen en dat spelde een antwoord op de meest dringende vragen. Maar daarover later meer.

Helemaal tenslotte, laatste programmapunt, me verheugen op mijn echte verjaardagsfeestje want dat wordt volgende week zaterdag uitgebreid gevierd! De organisatie is nog niet helemaal rond maar als het goed gaat dan gaan we, met een groep van 20 vrienden, een huis bouwen voor mijn verjaardag! De NGO " Habitat for Humanity" regelt dit en doet internationaal projecten waarbij high quality/low cost huizen worden gebouwd in arme gebieden. Ze nemen ons als groep een dag mee uit en dan kunnen we aan de slag. Het lijkt me een hele speciale herinnering om met mijn vrienden hier te delen, en een hele fijn verjaardagskado voor Cambodja om iets nuttigs en blijvends achter te kunnen laten. Ik verheug me dus al reuze op volgende week, en tot die tijd geniet ik maar van mijn zwerversbestaan onderweg met 18 graden en echt WC-papier... dat zijn de betere verjaardagskadootjes!

  • 19 Mei 2006 - 11:24

    Jetske:

    He lieve G, van harte met je verjaardag!

    Denk deze dag nog terug aan onze viering van verjaardagen in Cambodja een paar maandjes terug ;-)

    Fijne dag met al die verwennerij voor jezelf (dat doe je goed!), liefs

    Jetske

  • 19 Mei 2006 - 15:17

    Ria, Co, Bert,wilco En Maarten Bensink:

    Hallo Gea,
    van harte gefeliciteerd met je verjaardag en natuurlijk van ons allemaal een hele dikke pakkerd.we hopen dat je zo ver bij ons vandaan toch een fijne dag zult hebben.
    heel veel groetjes van on s allen.

  • 21 Mei 2006 - 12:39

    Marja:

    Hee lieve schat! Gefeliciflapstaart! Je eigen feestje bouwen heeft ook zo zijn voordelen. En nu krijg je er 2. Wat een prachtige gedachte en daad om een huis te bouwen. Je bent een kanjer! Ik geniet nog steeds van je verhalen. Geniet jij vooral van je reis. Niet teveel nadenken over later.....Later komt vanzelf. Geniet nu. Carpe diem all over again.

    LIEFS en DIKKE VERJAARDAGSXXX
    Marja

  • 21 Mei 2006 - 18:35

    Roelie & Co.:

    Lieve Gea,

    Van harte!!Je bent zeer goed geconserveerd, zien we op de foto's
    heel veel liefs van de druk klussende en deze week verhuizende familie Heuvelmans-Zwikker

  • 21 Mei 2006 - 20:01

    Eric,elsbeth, Tiffanie En Penelope:

    Hartelijk Gefeliciteerd !!!! Wij dachten toch echt je persoonlijk mobiel tekunnen bereiken in Fukuoka....maar die hoop hebben we nu dan maar opgegeven. Veel lieve groetn en wensen van ons alle 4 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 21 Mei 2006 - 20:21

    Daan:

    Ha lieve Gé,

    we zijn weer even oud! van harte natuurlijk met je toch niet 33e maar 34e verjaardag. Verheug me op verjaardagsdiner als je weer terug bent.

    Heel veel liefs Daan

  • 21 Mei 2006 - 21:27

    Ralf:

    Goedenavond,

    Wellicht een vreemd verzoek maar misschien dat je me verder kunt helpen.

    Mijn naam is Ralf M.M. Stultiens en ik kom uit Nuenen c.a. (bij Eindhoven). Ik spaar al ruim 10 jaar alles van en over Agatha Christie, de bekende Britse schrijfster.

    Mijn verzameling telt ruim 3.800 boeken en vele brieven, handtekeningen, munten, posters, theater- en filmartikelen et cetera.

    Ik hoop dat je voor mij een boek van Agatha Christie uit jouw land kunt rekenen en natuurlijk wil ik er voor betalen. Het hoeft niet perse een nieuw boek te zijn; ook met een tweedehands boek (ook al valt het uit elkaar) ben ik erg, erg blij!

    Als je me verder wilt en/of kunt helpen, neem dan a.u.b. even contact op via agathachristie@onsnet.nu.

    Alvast heel erg bedankt en nog veel succes!


    Groeten,

    Ralf

  • 22 Mei 2006 - 12:43

    Aletta Hekker:

    lieve Gea,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Leuk om steeds je berichten te lezen en te volgen. ik merk dat ik lang niet altijd tijd en aandacht maak om iets terug te mailen. In al die Engelse 'verjaardagskranten' lees je waarschijnlijk niets over het wel en wee van D66, maar wees er zeker van, dat er veel aan de hand is en dat we hier in dH onze handjes ermeer dan vol hebben!
    Liefs uit een winderig, nat NL; niets nieuws onder de zon dus!
    hartelijke groet, Aletta

  • 23 Mei 2006 - 14:30

    Christiene:

    Hoi Gea,

    Wat leuk om allemaal te lezen. Nog van harte gefeliciteerd!


  • 25 Mei 2006 - 12:25

    Harold Smits:

    Hi schat van een Gea,

    Beetje laat, maar toch.
    PROFICIAT.
    Tot Nederland. Kom al snel dichterbij weer.

    Wees gegroet,
    Harold

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gea

Postdoc LIQUID project, Wageningen University & Research

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 139401

Voorgaande reizen:

16 Maart 2018 - 29 Maart 2018

Marokko Maart 2018 - DiasporaLink Marrakech eo

14 Januari 2018 - 26 Januari 2018

Nairobi en Egerton University, Kenya

23 November 2017 - 18 December 2017

Bali en West Java- November/December 2017

01 Oktober 2017 - 30 Oktober 2017

Op visite bij de melkboer-LIQUID

18 April 2017 - 12 Mei 2017

Oost Java en Bangkok 2 - LIQUID

30 November 2016 - 07 Januari 2017

December 2016-LIQUID

22 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Een uitnodiging van Berkeley

03 September 2011 - 01 December 2011

Het laatste veldwerk- Phnom Penh 2

24 Januari 2011 - 29 April 2011

Verenigde Staten 2011

02 Augustus 2010 - 03 November 2010

Veldwerk in Cambodja 1

03 Februari 2010 - 01 Mei 2010

Veldwerk in Lyon feb-mrt 2010

13 Maart 2005 - 31 Mei 2007

Mijn eerste reizen: Cambodja en de Filipijnen

Landen bezocht: